PATVIRTINTA
UAB „Ados ortodontijos kabinetas“ vadovės
2023-01-30.
įsakymu Nr.VTT/23/01 2 leidinys

UAB „ADOS ORTODONTIJOS KABINETAS“ VIDAUS TVARKOS TAISYKLĖS

I. BENDROSIOS NUOSTATOS 

  1. Privataus odontologijos – ortodontijos kabinetas UAB „Ados ortodontijos kabinetas“, juridinio asmens kodas 304436208, registruotos buveinės adresas Eglių g. 35 – 103, Vilnius (toliau – Klinika), vidaus tvarkos taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos pagal Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo (toliau – Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo), bei kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų nuostatų reikalavimus.
  1. Taisyklės reglamentuoja odontologinės priežiūros (pagalbos) teikimo tvarką Klinikos pacientams ir darbuotojų veiksmus darbo metu.
  1. Klinika teikia mokamas odontologinės priežiūros (pagalbos) paslaugas.
  1. Šių taisyklių privalo laikytis visi Klinikos darbuotojai, pacientai bei lankytojai.
  2. Klinika užsiima tik ta veikla, kuri nurodyta jos įstatuose bei turimoje licencijoje /ose.

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

  1. Privataus odontologijos – ortodontijos kabinetas UAB „Ados ortodontijos kabinetas“, juridinio asmens kodas 304436208, registruotos buveinės adresas Eglių g. 35 – 103, Vilnius (toliau – Klinika), vidaus tvarkos taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos pagal Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo (toliau – Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo), bei kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų nuostatų reikalavimus.
  1. Taisyklės reglamentuoja odontologinės priežiūros (pagalbos) teikimo tvarką Klinikos pacientams ir darbuotojų veiksmus darbo metu.
  1. Klinika teikia mokamas odontologinės priežiūros (pagalbos) paslaugas.
  1. Šių taisyklių privalo laikytis visi Klinikos darbuotojai, pacientai bei lankytojai.
  1. Klinika užsiima tik ta veikla, kuri nurodyta jos įstatuose bei turimoje licencijoje /ose.

 

II. KLINIKOS DARBO LAIKAS

 

  1. Klinikos darbo laikas:
  • Pirmadieniai 8.00 – 20.00 val.
  • Antradieniais 8.00 – 20.00 val.
  • Trečiadieniais 8.00 – 20.00 val.
  • Ketvirtadieniais 8.00 – 20.00 val.
  • Penktadieniais 8.00 – 14.00 val.
  • Savaitgaliais ir švenčių dienomis įstaiga nedirba.
  • Pacientų registratūra dirba nuo pirmadienio iki ketvirtadienio, nuo 8.00 val. iki 19.00 val., penktadieniais nuo 8.00 val. iki 14.00 val.
  1. Informaciją apie Klinikos darbo laiką galima taip pat rasti interneto svetainėje adadent.lt bei Facebook paskyroje „AdaDent“. Priklausomai nuo pacientų srautų, darbo laikas gali kisti.

 

III. PACIENTŲ KREIPIMOSI Į KLINIKĄ TVARKA

 

  1. Pacientai gali kreiptis į Kliniką tik iš anksto užsiregistravę, išskyrus Taisyklių 15 punkte nustatytus atvejus.
  1. Pacientai, norėdami užsiregistruoti pas gydytoją odontologą, gydytoją odontologą specialistą, burnos higienistą, kreipiasi į registratūrą telefonu Nr. +37060145546 Klinikos darbo metu.
  1. Registruodamiesi telefonu priėmimui pas gydytoją odontologą/odontologą specialistą ar burnos higienistą, pacientai darbuotojui nurodo vardą ir pavardę, gimimo datą, adresą bei kontaktinį telefono numerį.
  1. Registracijos metu pacientui suteikiama informacija apie dirbančius gydytojus odontologus / odontologus specialistus ar burnos priežiūros specialistus, jų kvalifikaciją, darbo grafiką, teikiamų paslaugų rūšis ir kainas. Pacientai privalo įsiminti ar užsirašyti registratūros darbuotojo nurodytą priėmimo laiką pas gydytoją odontologą ar burnos higienistą datą ir laiką bei gydytojo odontologo/odontologo specialisto ar burnos higienisto vardą, pavardę.
  1. Už pacientų registraciją ir informacijos apie registracijos laiką pacientams suteikimą atsakingas registratūros darbuotojas.
  1. Laikoma, kad savanoriškai į Kliniką dėl sveikatos priežiūros – dantų gydymo, ortodontinio gydymo, burnos higienos, protezavimo, endodontinio gydymo, implantacijos atvykęs pacientas yra informuotas ir sutinka, kad Klinikos specialistai jį apžiūrėtų, įvertintų jo sveikatos būklę, paskirtų ir atliktų būtinas tyrimų ir gydymo procedūras.
  1. Pacientas atvykęs į Kliniką asmens identifikacijai privalo pateikti asmens tapatybės dokumentą. Asmenys iki 16 metų privalo būti lydimi tėvų ar globėjų.
  1. Be eilės ir išankstinės registracijos priimami asmenys, kuriems reikalinga neatidėliotina pagalba. Tokiu atveju pacientas kreipiasi – informuoja gydytoją odontologą/odontologą specialistą, jo asistentą ar administratorę. Be išankstinės registracijos pacientams, gali tekti palaukti gydytojo apžiūros iki 60 min.
  1. Karščiuojantys pacientai arba jaučiantys peršalimo simptomus yra neaptarnaujami.
  1. Pacientai, kurie atsisako pildyti epidemiologinę deklaraciją, nepriimami.
  1. Pacientai pas gydytoją odontologą/odontologą specialistą, burnos higienistą priimami tik šiam priėmimui užregistruotu atitinkamu laiku.
  1. Klinika turi teisę nepriimti vėluojančio paciento. Pavėlavę pacientai aptarnaujami tik tuomet, jei dalį darbo arba visą darbą įmanoma kokybiškai atlikti per likusį trumpesnį laiką ir jei tai netrukdo kitų pacientų aptarnavimui (paslaugų suteikimui) laiku ir kokybiškam aptarnavimui.
  1. Klinika turi teisę atsisakyti suteikti paslaugas pacientui, jei jis apsvaigęs nuo alkoholio, toksinių ar narkotinių medžiagų arba yra kitų akivaizdžių priežasčių, dėl kurių paslaugų teikimas Klinikos pagrįsta nuomone yra negalimas. Tokį paciento būklės išorinį įvertinimą atlieka ne mažiau dviejų Klinikos darbuotojų ir dėl tokių aplinkybių buvimo surašo aktą.
  1. Jei dėl svarbių aplinkybių gydytojas odontologas/odontologas specialistas aptarnauja pacientą ilgiau negu tam pacientui paskirtas laikas, kiti pacientai priimami vėlesniu nei nurodyta registracijoje laiku. Siekiama, kad užsirašęs pacientas būtų priimtas ne vėliau kaip per 15 min. nuo registracijoje nurodyto laiko. Gydytojo asistentė ar administratorė apie gydytojo odontologo/odontologo specialisto vėlavimą pacientą informuoja žodžiu.
  1. Jei pacientas negali atvykti į priėmimą nustatytu laiku, jis privalo apie tai iš anksto (ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki paskirto vizito pradžios) pranešti paskambindamas telefonu +37060145546 arba el.paštu info@adadent.lt. Pirmadieniui paskirti vizitai gali būti atšaukti ne vėliau kaip iki penktadienio 13.00 val.
  • Tuo atveju, kai pacientas, neįspėjęs Taisyklių 22 punkte nustatyta tvarka, neatvyksta į Kliniką suderintam vizitui, tai laikytina paciento prievolės atvykti suderintam vizitui neįvykdymu dėl ko Klinikos teisės yra pažeidžiamos ir kitas vizitas pacientui rezervuojamas tik susimokėjus vizito mokestį, kuris yra lygus numatytai vizito sumai:
  • jei pacientas neatvyksta į vizitą, sumokėtas rezervacinis mokestis laikomas minimaliomis Klinikos išlaidomis už priverstinį nedarbą dėl neįvykusio vizito ir pacientui nėra grąžinamas;
  • jei pacientas atvyksta į vizitą, sumokėtas rezervacinis mokestis yra įskaitomas į pacientui suteiktos paslaugos kainą.
  1. Jei dėl gydytojo stažuotės kitose šalyse ar dalyvavimo tarptautinėje konferencijoje suplanuotas vizitas turi būti atšauktas, tai Klinika įsipareigoja informuoti pacientą apie galimus vizito datos / laiko pakeitimus kiek įmanoma ankščiau, bet ne vėliau kaip prieš 3 (tris) kalendorines dienas iki suplanuoto ir paciento patvirtinto vizito.
  1. Gydytojui odontologui/odontologui specialistui, burnos higienistui susirgus ir/ar dėl svarbių priežasčių nesant galimybės aptarnauti iš anksto pas jį užsiregistravusius jo pacientus Klinika turi teisę atšaukti rezervuotą paciento vizitą. Apie atšaukimą pacientas informuojamas trumpąja žinute arba elektroniniu laišku ir/arba telefonu, jeigu pacientai yra nurodę savo kontaktinius telefono numerius/elektroninį paštą.

 

IV. PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA.

 

  1. Klinikoje teikiamų paslaugų kaina yra nurodyta odontologijos ir burnos priežiūros paslaugų kainoraštyje, kuris galioja teikiamų paslaugų momentu. Odontologinių paslaugų kainas taip pat galima rasti www.adadent.lt.
  1. Kreipiantis į Kliniką sudaroma odontologinių paslaugų teikimo sutartis, prieš pasirašant minėtą sutartį pacientas pasirašytinai supažindinamas su vidaus tvarkos taisyklėmis, privatumo politika, kainoraščiu, su dantų formule ir joje taikoma dantų numeracija.  Pacientui atvykus numatoma tyrimo ir gydymo strategija, sudaromas raštiškas gydymo planas (dėl nedidelės apimties (iki 300 Eur) paslaugų, paciento pageidavimu raštiškas gydymo planas gali būti nesudaromas). Nepilnamečių pacientų iki 16 metų vardu sudaryti, keisti, nutraukti odontologinių paslaugų teikimo sutartį gali tik nepilnamečių pacientų įstatyminiai atstovai.
  1. Teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas nepilnamečiams pacientams, privalo dalyvauti jų įstatyminiai atstovai, tačiau jie savo veiksmais neturi teisės trukdyti dirbančiam personalui.
  1. Už suteiktas mokamas paslaugas pacientas moka iš karto po paslaugų suteikimo. Visais atvejais sumokėjus už paslaugas, mokėtojui atiduodamas kasos mokėjimo kvitas. Pacientas turi teisę mokėti grynais pinigais, mokėjimo kortele arba bankiniu pavedimu. Išskirtiniais atvejais gali pasirašyti paprastąjį vekselį tik jei tokį pageidavimą suderina su Klinikos gydančiu gydytoju odontologu/odontologu specialistu ar burnos higienistu. Klinika turi teisę atsisakyti priimti mokėjimus bankiniu pavedimu, jei pacientas klinikai dar nėra sumokėjęs už anksčiau buvo atliktas odontologines paslaugas.
  1. Klinika turi teisę skolos išieškojimui pasitelkti trečiuosius asmenis, kuriems Klinikos patirtas išlaidas atlygina skolininkas.

 

V. PACIENTŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

  1. Paciento teises ir pareigas reglamentuoja Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas bei Taisyklės.
  1. Pacientų teisių negalima varžyti dėl jų lyties, amžiaus, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, įsitikinimų ar pažiūrų, taip pat dėl kokių nors kitų įstatymais nepagrįstų aplinkybių.
  1. Informacija apie pacientą gali būti renkama tik tiek, kiek to reikia sveikatos priežiūros paslaugoms suteikti.
  1. Pacientas turi šias teises:
  • Teisę į kokybiškas, tai dienai mokslu ir praktika pagrįstas Klinikoje teikiamas paslaugas.
  • Teisę į savo garbės ir orumo nežeminančias sąlygas ir pagarbų Klinikos darbuotojų elgesį.
  • Teisę į mokslu pagrįstas nuskausminamąsias priemones, kad jis nekentėtų dėl savo sveikatos sutrikimų.
  • Teisę pasirinkti sveikatos priežiūros specialistą, jeigu tas pačias paslaugas teikia keli sveikatos priežiūros specialistai, atsižvelgiant į jų užimtumą ir galimybę priimti pacientą.
  • Teisę į kito tos pačios profesinės kvalifikacijos specialisto nuomonę, jeigu Klinikoje dirba daugiau nei 1 (vienas) tos pačios profesinės kvalifikacijos specialistas.
  • Teisę gauti informaciją apie jam odontologines ir /ar burnos priežiūros paslaugas teikiantį Klinikos specialistą (vardą, pavardę, pareigas) ir informaciją apie jo profesinę kvalifikaciją.
  • Teisę gauti informaciją apie Klinikoje teikiamas paslaugas, jų kainas ir galimybes jomis pasinaudoti. Ši informacija teikiama Klinikos laukiamajame, informaciniuose leidiniuose, interneto svetainėje adadent.lt.
  • Pacientas, pateikęs asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, turi teisę gauti informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat padarinius atsisakius siūlomo gydymo. Šią informaciją pacientui gydytojas odontologas/odontologas specialistas ar burnos higienistas turi pateikti atsižvelgdamas į jo amžių ir sveikatos būklę, jam suprantama forma, paaiškindamas specialius medicinos terminus.
  • Teisę susipažinti su įrašais savo medicinos dokumentuose. Su nepilnamečio paciento iki 16 metų medicininiais dokumentais turi teisę susipažinti jo įstatyminiai atstovai, pateikę asmens dokumentą bei atstovavimo faktą patvirtinančius dokumentus.
  • Teisę rinktis diagnostikos ir gydymo metodikas (jei Klinikoje yra galimybė) ir atsisakyti gydymo ar diagnostikos metodų.
  • Teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą.
  • Teisę nežinoti. Klinika neturi teisės teikti informacijos pacientui apie jo burnos ertmės organų būklę, ligos diagnozę, Klinikoje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę prieš paciento valią. Paciento valia turi būti patvirtinta paciento parašu paciento medicinos dokumentuose. Teisė nežinoti netaikoma, kai, informacijos nepateikus pacientui ar kitiems asmenims, gali atsirasti žalingų pasekmių ir tų pasekmių negalima išvengti pateikus informaciją paciento šeimos nariams, jo atstovui ar kitiems asmenims.
  • Teisę skųstis dėl Klinikos odontologo ar burnos priežiūros specialisto pareigų nevykdymo ar netinkamo vykdymo.
  • Teisę į žalos atlyginimą. Pacientas turi teisę į žalos, padarytos pažeidus jo teises teikiant odontologines ir / ar burnos priežiūros paslaugas, atlyginimą. Žalos atlyginimo sąlygos ir tvarka nustatyta Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme, Civiliniame kodekse, Draudimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.
  1. Pacientas turi šias pareigas:
  • Pasirašytinai susipažinti su Klinikos pateiktomis vidaus tvarkos taisyklėmis, kitais nustatytais dokumentais ir vykdyti juose nurodytas pareigas. Taisyklės bei kiti pacientui aktualūs vidaus teisės aktai taip pat yra viešai skelbiami Klinikos informaciniuose stenduose ar aplankuose.
  • Rūpintis savo sveikata, sąžiningai naudotis savo teisėmis, jomis nepiktnaudžiauti, bendradarbiauti su Klinikos specialistais ir darbuotojais.
  • Vykdyti Klinikos specialistų paskyrimus ir rekomendacijas arba nustatyta tvarka atsisakyti paskirtų sveikatos priežiūros paslaugų. Pacientas privalo informuoti sveikatos priežiūros specialistus apie nukrypimus nuo paskyrimų ar nustatyto režimo, dėl kurių jis davė sutikimą.
  • Gydančiam gydytojui, burnos higienistui ar asistentui turi suteikti visą teisingą informaciją apie ankstesnes ligas, operacijas, vartojamus (vartotus) vaistus, sveikatos būklės pasikeitimą gydymo metu, gydymo metodų netoleravimą ir pan.
  • Pagarbiai ir deramai elgtis su visais Klinikos darbuotojais ir kitais pacientais ar lankytojais.
  • Laikytis nustatytos registracijos ir priėmimo pas gydytoją tvarkos, atvykti iš anksto nustatytu laiku, taip pat nesilankyti Klinikoje nesant iš anksto suderintam ir užregistruotam vizitui.
  • Negalint atvykti sutartu laiku, nedelsiant pranešti apie tai telefonu ar kitomis ryšio priemonėmis, Taisyklių 22 punkte nustatyta tvarka.
  • Apie pasikeitusį adresą ar kitus kontaktinius duomenis pacientas turi informuoti gydytojo asistentą, administratorę. Laiku ir tinkamai pacientui neinformavus Klinikos apie pasikeitusius kontaktinius duomenis, laikoma, kad turimi duomenys yra teisingi ir visa informacija, įskaitant ir dėl suplanuotų vizitų priminimo/atšaukimo, teikiama jais, o pacientas prisiima riziką dėl neįvykusio vizito.
  • Pacientas savo sutikimą (ar atsisakymą) apie jam skiriamas sveikatos priežiūros paslaugas, privalo patvirtinti pasirašytinai asmens sveikatos istorijoje. Pacientui atsisakius sveikatos priežiūros paslaugų, gydantysis gydytojas, burnos higienistas privalo išaiškinti pacientui apie riziką sveikatai, bei perspėti apie galimas komplikacijas.
  • Laikytis viešosios tvarkos: netriukšmauti, nerūkyti, nevartoti alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų Klinikos patalpose. Klinikos darbuotojai gali atisakyti teikti paslaugas, jei pacientas atvyko neblaivus ar apsvaigęs nuo narkotinių medžiagų, grubiai, įžūliai ir / ar agresyviai elgiasi su Klinikos darbuotojais, arba pastarajam atsisakius apmokėti sąskaitą už anksčiau jam suteiktas paslaugas, išskyrus tuos atvejus, kai iškyla pavojus paciento gyvybei.
  • Tausoti Klinikos turtą, už jo sugadinimą ar sunaikinimą atsakyti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
  • Laiku ir pilnai sumokėti už Klinikos teikiamas/suteiktas paslaugas, kaip tai numatyta šiose Taisyklių 28 punkte.
  1. Pacientui draudžiama elgtis neatsargiai bei kelti grėsmę sau ar aplinkiniams. Pacientui, kuris pažeidžia savo pareigas, tuo sukeldamas grėsmę savo ir kitų pacientų sveikatai ir gyvybei, arba trukdo jiems gauti kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas, odontologinių ir / ar burnos priežiūros paslaugų teikimas gali būti nutrauktas, išskyrus atvejus, jei grėstų pavojus paciento gyvybei.
  1. Pacientui draudžiama Klinikos teritorijoje turėti su savimi šaunamąjį ar šaltąjį ginklą.
  1. Pacientui ar lankytojui draudžiama savavališkai įeiti ar lankytis Klinikos tarnybinėse patalpose.
  1. Siekiant, kad nenukentėtų gydymo kokybė ir nebūtų blaškomas Klinikos darbuotojų dėmesys, pacientams rekomenduojama gydymo metu išjungti mobiliuosius telefonus arba nustatyti tylųjį garso režimą.

 

VI. PACIENTO SUTIKIMAI, JŲ ATSISAKYMAS. SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMAS, KAI NĖRA PACIENTO SUTIKIMO

 

  1. Pacientui nuo 16 metų sveikatos priežiūros paslaugos teikiamos tik su jo sutikimu, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo atvejus, kai pacientas negali savo valios išreikšti pats.
  1. Nepilnamečiam pacientui iki 16 metų sveikatos priežiūra teikiama tik su jo atstovų sutikimu, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo atvejus. Sveikatos priežiūros specialistai visais atvejais turi parinkti tokius diagnostikos ir gydymo metodus, kurie labiausiai atitiktų nepilnamečio interesus, atsižvelgdami pirmiausia į nepilnamečio, taip pat į jo atstovų valią. Jeigu yra nesutarimų tarp paciento iki 16 metų ir jo atstovų, diagnostikos ir gydymo metodus parenka gydytojų konsiliumas, atsižvelgdamas į nepilnamečio interesus.
  1. Pacientui ir (ar) jo atstovui davus sutikimą teikti sveikatos priežiūros paslaugas, o vėliau atsisakius konkrečių diagnostikos ir/ar gydomųjų veiksmų ir/ar sveikatos priežiūros paslaugų teikimo bendrai, paciento ir (ar) jo atstovo valią (apsisprendimą) gydytojas odontologas/odontologas specialistas, burnos higienistas įrašo į medicinos dokumentus. Šį įrašą pasirašo pacientas (arba jo įstatyminis atstovas).

 

VII. Teisės į informaciją įgyvendinimas

 

  1. Informacija apie paciento burnos ertmės organų būklę, ligos diagnozę, gydymą nei pačiam pacientui, nei kitiems asmenims telefonu neteikiama.
  1. Pacientas, pateikęs asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, turi teisę į informaciją apie savo burnos ertmės organų būklę, ligos diagnozę, Klinikoje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat apie padarinius atsisakius siūlomo gydymo. Informacija pacientui pateikiama atsižvelgiant į jo amžių ir sveikatos būklę, jam suprantama forma, paaiškinant specialius medicinos terminus.
  1. Informaciją apie burnos ertmės organų būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo duomenis, gydymo metodus ir gydymo prognozę pacientui ir jo atstovams (tik pateikusiems įgaliojimus ar teisę gauti informaciją patvirtinančius dokumentus) teikia tik konkretus pacientui odontologines paslaugas teikiantis Klinikos gydytojas / specialistas.
  1. Taisyklių 43 punkte nurodyta informacija pacientui gali būti nesuteikta tik tais atvejais, jeigu tai pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei arba kai pacientas Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo nustatyta tvarka raštu atsisako šios informacijos. Sprendimą neteikti pacientui informacijos, kuri gali pakenkti paciento sveikatai ar sukelti pavojų jo gyvybei, priima gydantis gydytojas, išskyrus atvejus, kai įstatymai nustato kitokią tokio sprendimo priėmimo tvarką. Apie sprendimo neteikti informacijos priėmimą ir jo motyvus pažymima medicinos dokumentuose. Tais atvejais, kai pranešimas būtų prielaida žalai pacientui atsirasti, visa šiame punkte numatyta informacija pateikiama paciento atstovui ir tai prilyginama informacijos pateikimui pacientui. Informacija pacientui pateikiama, kai išnyksta žalos atsiradimo pavojus. Psichikos ir elgesio sutrikimų turinčio paciento teisės gauti informaciją ypatumus nustato Lietuvos Respublikos psichikos sveikatos priežiūros įstatymas.
  1. Paciento pageidavimu jam turi būti pateikti susipažinimui jo medicinos dokumentai. Medicinos dokumentų pateikimas pacientui gali būti ribojamas, jeigu juose esanti informacija pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei. Sprendimą neišduoti pacientui medicinos dokumentų priima konkretus pacientui odontologines paslaugas teikiantis Klinikos gydytojas / specialistas ir Klinikos vadovas. Apie sprendimo neišduoti medicinos dokumentų priėmimą ir jo motyvus pažymima medicinos dokumentuose.
  1. Pacientui odontologines paslaugas teikiantis Klinikos gydytojas / specialistas pagal savo kompetenciją privalo paaiškinti pacientui įrašų jo medicinos dokumentuose prasmę. Jeigu paciento reikalavimas yra pagrįstas, netikslius, neišsamius, dviprasmiškus duomenis arba duomenis, nesusijusius su diagnoze / gydymu, gydytojas / specialistas per 15 (penkiolika) darbo dienų turi ištaisyti, papildyti, užbaigti, panaikinti ir (ar) pakeisti. Gydytojo / specialisto ir paciento ginčą dėl įrašų jo medicinos dokumentuose ištaisymo, papildymo, užbaigimo, panaikinimo ir (ar) pakeitimo sprendžia Klinikos vadovas.
  1. Su nepilnamečio paciento iki 16 metų medicinos dokumentais turi teisę susipažinti jo atstovai.
  1. Pateikus asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, pacientui pageidaujant, jo lėšomis Klinika padaro ir išduoda Klinikos patvirtintas paciento medicinos dokumentų kopijas, taip pat išduoda diagnozės ir gydymo aprašymus, šių Taisyklių XI skyriaus tvarka. Ši paciento teisė gali būti ribojama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VIII. Teisės į privataus gyvenimo neliečiamumą įgyvendinimas, Informacijos apie pacientą teikimo kitiems asmenims ir institucijoms

 

  1. Pacientų privatus gyvenimas yra neliečiamas. Informacija apie pacientų gyvenimo faktus gali būti renkama pacientų sutikimu ir tik tuo atveju, jei tai yra būtina ligai diagnozuoti ir gydyti.
  1. Klinikoje pacientams ir / ar kitiems pašaliniams asmenims draudžiama fotografuoti, filmuoti, daryti garso įrašus be Klinikos vadovo arba jo įgalioto asmens raštiško sutikimo.
  1. Visa informacija apie paciento buvimą Klinikoje, gydymą, burnos ertmės organų būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą, taip pat visa kita asmeninio pobūdžio informacija apie pacientą yra konfidenciali net ir po paciento mirties. Teisę gauti informaciją po paciento mirties turi paciento įpėdiniai pagal testamentą ir pagal įstatymą, sutuoktinis (partneris), tėvai, vaikai.
  1. Konfidenciali informacija gali būti suteikiama kitiems asmenims tik turint rašytinį paciento sutikimą, kuriame yra nurodyti tokios informacijos suteikimo pagrindas ir naudojimo tikslai, išskyrus atvejus, kai pacientas medicinos dokumentuose yra pasirašytinai nurodęs, koks konkretus asmuo turi teisę gauti tokią informaciją, taip pat tokios informacijos teikimo mastą ir terminus. Pacientas savo sutikimą gali nurodyti ir paciento valios pareiškime, kuriame įrašo asmenis, kuriems informacija gali būti teikiama, tokios informacijos apimtį ir informacijos teikimo terminus. Pacientas turi teisę nurodyti asmenis, kuriems konfidenciali informacija negali būti teikiama. Asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems gydant ar slaugant pacientą, atliekantiems paciento sveikatos ekspertizę, be paciento sutikimo konfidenciali informacija gali būti suteikiama tais atvejais ir tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti. Kai pacientas laikomas negalinčiu protingai vertinti savo interesų ir nėra jo sutikimo, konfidenciali informacija gali būti suteikiama paciento atstovui, sutuoktiniui, sugyventiniui (partneriui), tėvams (įtėviams) ar pilnamečiams vaikams tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti. Jeigu nurodytų asmenų nėra arba nėra galimybių su jais susisiekti taip greitai, kaip tai būtina, konfidenciali informacija gali būti teikiama vienam iš šio paciento pilnamečių brolių (seserų) arba vienam iš šio paciento pilnamečių vaikaičių, arba vienam iš šio paciento senelių jų prašymu tiek, kiek būtina paciento interesams apsaugoti.
  1. Be paciento sutikimo konfidenciali informacija apie pacientą gali būti teikiama:
  • Klinikos medicinos personalui, tiesiogiai dalyvaujančiam gydant pacientą.
  • Kitoms sveikatos priežiūros įstaigoms, kuriose gydomas pacientas arba atliekama jo sveikatos ekspertizė.
  • Paciento atstovui, sutuoktiniui, sugyventiniui (partneriui), tėvams (įtėviams) ar pilnamečiams vaikams, tiek kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti, jeigu pacientas yra iki 16 metų amžiaus arba yra laikomas nesugebančiu protingai vertinti savo interesų.
  • Institucijoms, kontroliuojančioms sveikatos priežiūros paslaugas.
  • Teismui, prokuratūrai, ikiteisminio tyrimo įstaigoms, savivaldybių vaiko teisių apsaugos tarnyboms bei kitoms institucijoms, kurioms tokią teisę suteikia Lietuvos Respublikos įstatymai.
  • Klinikos civilinę atsakomybę apdraudusiai draudimo įstaigai bei asmenims, kurie tiesiogiai nagrinėja paciento skundą, susijusį su konfidencialia informacija apie pacientą.
  1. Konfidenciali informacija Taisyklių 54 punkte nurodytiems subjektams gali būti suteikiama tik rašytiniu jų prašymu, kuriame nurodomas konfidencialios informacijos prašymo pagrindas, jos naudojimo tikslai ir reikalingos informacijos mastas. Visais atvejais konfidencialios informacijos suteikimas turi atitikti protingumo, sąžiningumo ir paciento teisių apsaugos ir interesų prioriteto principus.
  1. Apie sužalotus pacientus, kuriems žala galėjo būti padaryta nusikalstama veika, Klinikos darbuotojai nedelsdami praneša teisėsaugos institucijoms. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų numatytais atvejais (kai reikia pranešti apie nusikaltimą ir pan.) Klinika konfidencialią informaciją apie pacientą pateikia savo iniciatyva.
  1. Už konfidencialios informacijos teikimą kitoms įstaigoms ir institucijoms atsakingas Klinikos vadovas. Kiti darbuotojai informaciją apie pacientą gali teikti tik Klinikos vadovo pavedimu.
  1. Už konfidencialios informacijos tinkamą teikimą kitiems asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems gydant ar slaugant pacientą, ir paciento atstovams pagal įstatymą, kai pacientas yra laikomas nesugebančiu protingai vertinti savo interesų, atsakingas pacientą gydantis gydytojas.
  1. Klinika turimą informaciją apie pacientą Taisyklių 54.2., 54.4. – 54.5. punktuose nurodytiems asmenims pateikia ne vėliau kaip per 10 (dešimt) kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos. Teikiamą informaciją apie pacientą pasirašo gydantis ar gydęs gydytojas ir Klinikos vadovas. Jeigu gydytojas jau nebedirba Klinikoje – pasirašo tik Klinikos vadovas. Lydraštį pasirašo Klinikos vadovas ar jo įgaliotas asmuo.
  1. Užtikrinant paciento teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą, turi būti vadovaujamasi nuostata, kad paciento interesai ir gerovė yra svarbesni už visuomenės interesus. Šios nuostatos taikymas gali būti ribojamas įstatymų nustatytais atvejais, kai tai būtina visuomenės saugumo, nusikalstamumo prevencijos, visuomenės sveikatos arba kitų žmonių teisių ir laisvių apsaugai.
  1. Klinika pacientų asmens duomenis tvarko bei saugo asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų bei Klinikos patvirtintų vidaus tvarkų nustatyta tvarka. Pacientų asmens duomenų tvarkymą reglamentuojančios tvarkos bei duomenų subjektų teisių įgyvendinimo prašymų formos skelbiamos viešai. Pacientų prašymai dėl jų, kaip duomenų subjektų, teisių įgyvendinimo pateikiami Klinikos duomenų apsaugos pareigūnui.

 

IX. GINČŲ TARP PACIENTŲ IR ĮSTAIGOS NAGRINĖJIMO TVARKA

 

  1. Pacientų skundų, nesusijusių su žalos atlyginimu, pateikimo ir nagrinėjimo tvarką reglamentuoja Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas.
  1. Pacientas, manydamas, kad yra pažeistos jo teisės, turi teisę pateikti skundą Klinikai, laikydamasis teisės aktuose ir / ar Taisyklėse nustatyto pacientų skundų nagrinėjimo tvarkos turinio ir formos reikalavimų. Skundą pateikti gali pacientas arba jo įgaliotas atstovas. Nagrinėjami tik tie rašytiniai skundai, kurie yra paciento pasirašyti, nurodytas jo vardas ir pavardė, faktinė gyvenamoji vieta ir duomenys ryšiui palaikyti, išdėstyta skundo esmė. Jeigu skundą pateikia paciento atstovas, nurodomas atstovo vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta, atstovavimą liudijantis dokumentas ir pacientas, kurio vardu jis kreipiasi. Neįskaitomi, šiame punkte nurodytų reikalavimų neatitinkantys skundai grąžinami pacientui ir nurodoma grąžinimo priežastis.
  1. Rašytiniai skundai Klinikai gali būti pateikiami tiesiogiai (atvykus į asmens sveikatos priežiūros įstaigą), per atstumą (registruotu paštu, per kurjerį, siunčiami elektroniniu paštu, kitomis elektroninio ryšio priemonėmis, užtikrinančiomis galimybę nustatyti skundą teikiančio asmens arba jo atstovo tapatybę). Skunde turi būti nurodytos paciento teisės, kurias, jo manymu, asmens sveikatos priežiūros įstaiga pažeidė, tai pagrindžiančios aplinkybės ir paciento reikalavimai pašalinti jo teisiųpažeidimą. Prie skundo turi būti pridedami dokumentai (jeigu pacientas juos turi), patvirtinantys skunde nurodytas aplinkybes ir pagrindžiantys skunde nurodytus reikalavimus.
  1. Pacientas kartu su skundu privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Kai toks skundas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar pacientui atstovaujančio advokato patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Paciento atstovas, kreipdamasis dėl tokios informacijos, pateikia tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą.
  1. Klinika, gavusi paciento skundą, jį išnagrinėja ir raštu praneša pacientui nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų.
  1. Jeigu paciento netenkina Klinikos atsakymas, pacientas turi teisę kreiptis į kitas valstybines institucijas, nagrinėjančias ginčus tarp pacientų ir sveikatos priežiūros paslaugas teikiančių įstaigų, arba į teismą teisės aktų nustatyta tvarka.
  1. Pacientų skundai nenagrinėjami ir grąžinami pareiškėjui, jeigu kartu su skundu pateikti ne visi, netinkamai įforminti dokumentai, kurie turi būti teikiami su skundu, ir (ar) juose ir (arba) skunde pateikta ne visa ir (ar) netiksli informacija ir skundą pateikęs asmuo per nurodytą terminą neįvykdė reikalavimo ištaisyti trūkumus arba skundas parašytas neįskaitomai.

 

X. ASMENS SVEIKATOS ISTORIJŲ VEDIMO IR SAUGOJIMO TVARKA

 

  1. Klinikoje vedamos kiekvieno paciento sveikatos istorijos su visa reikalinga informacija ir pridedamomis rentgeno nuotraukomis, foto dokumentacija (darbinės nuotraukos) ir kt.
  1. Asmens sveikatos istorijos ir jose esantys medicinos dokumentai yra Klinikos nuosavybė ir yra saugomi Klinikoje ar jos archyve. Ši informacija yra konfidenciali, su ja susipažinti gali tik įgalioti asmenys.
  1. Pacientui paprašius, jo lėšomis gali būti padarytos jo medicinos dokumentų kopijos. Pacientai / jų atstovai / įgalioti asmenys, norintys gauti išrašų iš medicinos dokumentų kopijas, kreipiasi į Klinikos registratūrą Taisyklių XI skyriuje nustatyta tvarka.
  1. Paciento ligos istorijos nuorašą (išrašą) gali gauti kitos Lietuvos Respublikos institucijos įstatymų nustatyta tvarka.
  1. Paciento medicinos dokumentai, teisės aktų nustatyta tvarka, saugomi Klinikos archyve.

 

XI. ASMENS SVEIKATOS ISTORIJŲ, KITŲ DOKUMENTŲ NUORAŠŲ DARYMO, IŠDAVIMO PACIENTAMS, KITIEMS FIZINIAMS IR JURIDINIAMS ASMENIMS TVARKA

 

  1. Paciento pageidavimu jam turi būti pateikti jo medicinos dokumentai. Prašymas turi būti oficialus ir pateiktas el.paštu info@adadent.lt pasirašant elektroniniu parašu (asmens istorija, gydymo aprašymai, gydymo planai). Medicinos dokumentų pateikimas pacientui gali būti ribojamas, jeigu juose esanti informacija pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei. Sprendimą neišduoti pacientui medicinos dokumentų priima gydantis gydytojas odontologas/odontologas specialistas. Apie sprendimo neišduoti medicinos dokumentų priėmimą ir jo motyvus pažymima medicinos dokumentuose.
  1. Pacientas, paciento atstovas, kitas asmuo, turintis rašytinį paciento sutikimą, paciento įpėdinis, norėdamas gauti medicinos dokumentų kopijas ar kitą informaciją, turi pateikti „AdaDent“ prašymą raštu dėl informacijos suteikimo (nuorašų gavimo) el.paštu info@adadent.lt pasirašant elektroniniu parašu.
  1. Prašymas dėl informacijos suteikimo gavimo gali būti pateikiamas atvykus į „AdaDent“, registruotu paštu ar kitomis elektroninio ryšio priemonėmis, užtikrinančiomis galimybę nustatyti prašymą teikiančio asmens tapatybę.
  1. Prašyme turi būti nurodyta besikreipiančio asmens kontaktiniai duomenys (vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas, telefono numeris, el. pašto adresas. Taip pat nurodytas norimos gauti informacijos pobūdis ir jos panaudojimo tikslas, teisinis pagrindas gauti informaciją, dokumentai, kurių kopijų prašoma (dokumentų pavadinimai, laikotarpiai, kuriais dokumentai buvo parengti ir pan.). Rašytinės informacijos/medicininių dokumentų gavimo būdas.
  1. Kartu su prašymu pateikiami šie dokumentai:
  • Prašymą teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija.
  • Jeigu prašymą pateikia paciento atstovas, atstovavimą liudijantis dokumentas (įgaliojimas ir įgalioto asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, sutarties su advokatu dėl teisinių paslaugų teikimo kopija/išrašas ir advokato pažymėjimas).
  • Jei prašymą teikia vaiko tėvai – vaiko gimimo liudijimas, jei prašymą teikia globėjas ar rūpintojas – jo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija ir teismo sprendimo dėl globos ar rūpybos nustatymo kopija.
  • Jeigu prašymą pateikia kitas asmuo, pateikiamas rašytinis paciento sutikimas, išskyrus atvejus, kai pacientas medicinos dokumentuose yra pasirašytinai nurodęs, koks konkretus asmuo turi teisę gauti informaciją apie jo asmens sveikatos duomenis.
  • Jeigu prašymą pateikia mirusio paciento įpėdiniai pagal testamentą ar įstatymą, sutuoktinis (partneris), tėvai, vaikai, – dokumentas, įrodantis šį faktą.
  1. Taisyklių 78 punkte nurodytų dokumentų kopijos turi būti patvirtintos notaro. Jeigu prašymą teikiančia asmeniui atstovauja advokatas, dokumentų kopijos gali būti patvirtintos advokato. Jeigu prašymas teikiamas atvykus į Kliniką, dokumentų kopijų tikrumą gali pasitvirtinti Klinikos darbuotojas, jei jam pateikiami dokumentų originalai.
  1. Asmens sveikatos istorijų ir kitų medicininių dokumentų kopijos (ar nuorašai) pacientui ar jo įgaliotam asmeniui pageidaujant, atliekami Klinikos pacientų lėšomis (vieno dokumento kopijos/nuorašo kaina – 10 Eur, kortelės kopija 30 Eur). Kopijos/nuorašai pradedami daryti gavus išankstinį apmokėjimą.
  1. Atsakymas į prašymą dėl rašytinės  informacijos suteikimo, medicininių dokumentų nuorašų  gavimo parengiamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Taisyklių reikalavimus atitinkančio  prašymo gavimo Klinikoje dienos. Tuo atveju, kai Klinika neturi prašomos rašytinės informacijos (neturi medicinos dokumentų apie pacientą ir jam suteiktas paslaugas), ji apie tai informuoja pareiškėją ne vėliau kaip  per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikti informaciją gavimo dienos.
  1. Telefonu informacija apie pacientą kitiems asmenims neteikiama.

 

XII. PACIENTŲ SIUNTIMO Į KITAS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGAS TVARKA

 

  1. Klinika teikia tik ambulatorines odontologines paslaugas, todėl pacientų lankymo, išrašymo ir perkėlimo į kitas asmens sveikatos priežiūros įstaigas nevykdo.

XIII. BENDROSIOS VIDAUS TVARKĄ IR DARBŲ SAUGĄ REGLAMENTUOJANČIOS NUOSTATOS

  1. Klinikoje darbas organizuojamas šių Taisyklių ir Klinikos darbo taisyklių nustatyta tvarka.
  1. Darbų sauga Klinikoje užtikrinama vykdant darbų saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus.
  1. Už darbų saugą Klinikoje atsakingas Klinikos vadovas arba jo įgaliotas asmuo.
  1. Darbo vietoje privaloma laikytis darbų saugos, priešgaisrinės ir elektros saugos reikalavimų, vadovautis Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymu bei kitų teisės aktų, susijusių su darbų sauga, nuostatomis, pareigų instrukcijų reikalavimų, esamos ir naujos įrangos naudojimosi ir procedūrų atlikimo taisyklių, kitų Klinikos vadovo įsakymų, su kuriais Klinikos personalas yra pasirašytinai supažindinamas.
  1. Klinikos personalas gali pradėti darbą tik tada kai yra tinkamai sutvarkyta darbo vieta, tvarkingi, atitinkantys saugos reikalavimus, įrenginiai bei darbo priemonės.
  1. Klinikos patalpose ir teritorijoje draudžiama rūkyti.
  1. Klinikos patalpose darbuotojams, pacientams ir lankytojams draudžiama būti neblaiviems ar apsvaigusiems nuo alkoholio, narkotinių ar toksinių medžiagų.
  1. Klinikos darbuotojai, turintys tiesioginį kontaktą su pacientais, privalo dirbti vilkėdami švarią ir tvarkingą aprangą.
  1. Klinikos darbuotojams draudžiama priimti karščiuojančius arba jaučiančius peršalimo požymius pacientus.
  1. Klinikos darbuotojai privalo užtikrinti, kad jų darbo vietoje pašaliniai asmenys (pacientai, juos lydintys asmenys ir pan.) būtų tik darbuotojui esant.
  1. Visuomenės informavimo priemonių atstovams bei fiziniams asmenims Klinikos teritorijoje ir patalpose draudžiama filmuoti, fotografuoti bei daryti garso įrašus be Klinikos administracijos raštiško leidimo bei paciento, kuris yra filmuojamas, fotografuojama raštiško sutikimo. Fiziniam asmeniui (pacientui) pažeidus šiame punkte nustatytą tvarką, Klinika įgyja teisę nutraukti paslaugų teikimo sutartį. Neteisėtas filmavimas, fotografavimas Klinikos teritorijoje ir patalpose asmenims užtraukia civilinę atsakomybę.
  1. Klinikos personalas privalo užtikrinti pacientų asmens duomenų saugumą taip, kaip nustatyta teisės aktuose.

 

XIV. PACIENTO TURIMŲ DIRBINIŲ IŠ BRANGIŲJŲ METALŲ, BRANGIŲ PROTEZŲ, PINIGŲ BEI KITŲ DAIKTŲ SAUGOJIMO TVARKA

 

  1. Klinika paslaugų teikimo metu nesaugo pacientų turimų dirbinių iš brangiųjų metalų, brangių protezų ir/ar pinigų. Už paliktus pacientų, lankytojų daiktus bei pinigus Klinikos įstaigos darbuotojai neatsako.

 

XV. NEMOKAMOS PASLAUGOS

 

  1. Nemokamai Klinika teikia būtinosios medicinos pagalbos paslaugą visiems pacientams. Būtinoji medicinos pagalba Klinikoje teikiama etapais: pirmiausia suteikiama pirmoji medicinos pagalba. Dėl skubiosios medicinos pagalbos gydytojo siuntimas nereikalingas. Jeigu Klinikoje suteikus pirmąją pagalbą gydytojas odontologas nusprendžia kad reikalingos skubios specializuotos medicinos pagalbos paslaugos,  kviečiama GMP, pacientas išgabenamas į ligoninę. Tokiu atveju, odontologinės paslaugos suteikiamos pacientui pasveikus.

 

XVI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

  1. Taisyklės yra skelbiamos Klinikos registratūroje, aplankuose, internetinėje svetainėje www.adadent.lt.
  2. Taisyklės gali būti keičiamos ir/ar pildomos pasikeitus Klinikos darbo organizavimui ar su šiomis taisyklėmis susijusiems teisės aktams.